Website optimalisatie

Door middel van website optimalisatie kan je misschien net die ene belangrijke klant overhalen om zijn/haar gegevens op je website achter te laten, of om een aankoop te doen. Dit heeft in de basis te maken met de look en feel, structuur, opvallende CTA’s (call-to-actions) en SEO. Door je website te optimaliseren kan 100% meer leads of aankopen realiseren. 

Website optimalisatie H creation-online-marketing-bureau-Amsterdam

Conversion Rate Optimalisation – CRO 

De conversierate geeft aan hoeveel procent van je websiteverkeer een aankoop doet of een lead wordt. De gemiddelde conversierate in Nederland ligt tussen de 1-3%. De rest van de bezoekers haken af omdat ze wellicht hebben besloten dat het niet relevant voor hun is, ze nog twijfelen of simpelweg omdat ze niet overtuigd zijn. Dat laatste punt is met website optimalisatie makkelijk aan te pakken, en zorgt voor onnodige website-verlaters.

Bij o.a. een succesvolle campagne, social media actie of goede SEO kan er veel kwalitatief bezoek op je website komen. En dan? Hoe kan je je website zo optimaliseren dat de kans zo groot mogelijk is dat deze bezoeker een lead of klant wordt? Conversierate optimalisatie (CRO) kan ervoor zorgen dat de conversie rate (% bezoeker tot klant) verbeterd wordt. Data analyse kan de sleutel zijn om relevante inzichten te verkrijgen om deze doelen te realiseren. Wij kunnen de juiste tools aansluiten en alle beschikbare data gebruiken om relevante inzichten te genereren. Deze inzichten zullen wij gebruiken om jouw website zo goed mogelijk voor jouw specifieke doelgroep te optimaliseren om jouw bedrijfsdoel te behalen. Hier vind je meer over deze data analyse tools. 

Search Engine Optimalisation – SEO

Zoekmachine optimalisatie is een vrij bekend begrip geworden. Het zorgt ervoor dat je beter organisch vindbaar bent binnen de zoekmachines, waaronder Google natuurlijk het belangrijkst is.
Wij kunnen je website analyseren en bekijken waar er aanpassingen nodig zijn om je website hoger te laten ranken binnen Google. Dit bevat veel technische termen en uitleg waar we hier nu niet uitgebreid op in zullen gaan. Naast het technische verhaal erachter wordt SEO ook een groot deel bepaald door de content, dus de inhoud van de website. Wij kunnen dit voor je aanpassen of hier een concreet advies voor uitbrengen.