Instagram advertising

Instagram advertising - H creation

 

Instagram heeft net zoals Facebook advertising een groot bereik, specifieke targeting mogelijkheden en biedt mooie data-driven oplossingen. Bijna elke groep is te targeten via Instagram advertising. Echter zijn de gebruikers van Instagram over het algemeen jonger. 66% is 15-19 jaar, 36% is 20-39 jaar.

Instagram telt 3,2 miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 1,5 miljoen het platform dagelijks gebruikt. Het is hiermee ook het hardst groeiende social media kanaal in Nederland (2017 t.o.v. 2016 50% groei in dagelijks gebruik).De gebruiksintensiviteit is hiermee wel weer hoger dan op Facebook. De jongeren zijn met hoge mate engaged met content op dit platform.

Instagram advertising mogelijkheden

Instagram kent niet veel verschillende advertentie-formats. Er is de mogelijkheid om een afbeelding (of meerdere) te tonen met een korte tekst. Hierbij kan doorgelinkt worden naar een website. Echter zoals hieronder te lezen is, is Instagram advertising meer geschikt voor de creatie van awareness dan stimulatie van actie (of website-traffic).

Instagram advertising in de customer journey

customer journey - H creation

Instagram advertising is uitermate geschikt voor het creëren van awareness. Er kan veel engagement mee gecreëerd worden, de mate van interactie is vaak hoger dan op bijvoorbeeld Facebook. De actie-gerichte resultaten zijn weer wat lager. Het is dus afhankelijk van het doel – en fase – van de campagne of dit kanaal past binnen de online advertising/marketing strategie.

Instagram advertising retargeting

Op Instagram is retargeting ook zeker mogelijk, zoals bijna op elk advertising kanaal. Echter is de overweging of een eventueel retargeting budget niet beter via andere (meer actie-matige) kanalen of formaten kan worden ingezet.

>> Werkwijze & tarieven

ik wil vrijblijvend contact