Facebook ranking voor bedrijven – update 2018

Het zat er al een tijd aan te komen.. maar de Facebook ranking voor bedrijven gaat veranderen. De bedrijfspagina krijgen nu minder organische prioriteit geven. ‘Echte’ mensen krijgen voorrang op de tijdlijn. Voor de consumenten fijn, maar hoe kan je hier als bedrijf mee omgaan?

Facebook ranking voor bedrijven 2018

Het algoritme van Facebook wordt steeds slimmer. Waar je voorheen met een video je bereik wel kon boosten gaat dat nu niet meer zo simpel op. Wat kan je als bedrijf dan wel doen om alsnog je ‘Facebook ranking’ te verhogen?

Engagement is hierbij de sleutel. Facebook gaat engagement namelijk extra belonen. Hoe pas je dit concreet toe?

  • Sharing is caring

Deel post die de gebruikers en fans eerder willen delen. Of maak hier je doel van en spoor je fans ook daadwerkelijk aan om de post te delen.

  • Conversatie management

Content die conversatie stimuleert werkt ook goed. Denk aan een relevantie update, discussie, een vraagstuk of informatie die iets teweeg brengt. Wat dit is, is natuurlijk ook afhankelijk van je doelgroep. Dit kan natuurlijk ook in de vorm van een video, of een live-video (even-better!)

Mocht het nog niet lukken maar is Facebook bereik wel essentieel voor je business? Dan werkt Facebook advertising natuurlijk ook nog. De verandering in het algoritme van Facebook betekent niet dat de advertising voor business anders werkt. Hiermee kan je relevante bereik creëren zonder afhankelijk te zijn van je organische Facebook ranking.

Benieuwd hoe je dit concreet voor jouw bedrijf kan aanpassen? Vraag vrijblijvend advies aan bij onze experts.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *